close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

פיגמנטציה בפנים- סיבות ודרכים לטיפול

מערכת שורשכז חשוון, תשעח16/11/2017

יש הרבה סיבות להופעת כתמים על הפנים וחשוב להכיר אותם בשביל לטפל בהם בצורה נכונה. החל מחשיפה לשמש ועד התייעצות עם רופא עור – קבלו את המדריך המלא שמיועד לגברים ונשים כאחד

תגיות:
הופעת כתמים על עור הפנים היא תופעה נפוצה שקיימת אצל גברים ונשים בטווח רחב של גילאים אך בעיקר אצל נשים בגיל הפוריות. לצד טיפולים מקצועיים להעלמת כתמים על העור, יש תכשירים בטוחים ויעילים להבהרת העור בלי לגרום לגירוי או נזק. עם זאת, חשוב להכיר את ההבדלים בין הסיבות להופעת הכתמים ולדעת מתי צריך לפנות לאנשי מקצוע.

חשיפה לקרני השמש: לא רק בישראל
כמות המלנין המיוצרת בעור נקבעת לפי הגנטיקה שלנו אך השפעה של הסביבה עלולה ליצור שינויים. הדוגמא הכי טובה לכך היא חשיפה לקרינת UV שמעלה את הסיכוי להופעת כתמים על העור. חשיפה לקרינת השמש קובעת את רמות הצבע על העור בכל רחבי העולם והיא קריטית במדינה חמה כמו ישראל. הפתרון לכך הוא כמובן לחבוש כובע, להישאר בצל ולמרוח קרם הגנה.

עלייה בגיל
כתמי גיל קיימים אצל מבוגרים וצעירים אך קל יותר לזהות אותם לאחר גיל 40. הכתמים הופכים להיות בולטים יותר ככל שמזדקנים, למרות שמבחינה ביולוגית הגורמים להיווצרותם נשארים זהים. יש לקחת בחשבון צריכת תרופות מסוימות עם העלייה בגיל והופעת כתמים על העור בגלל תופעות לוואי.

מהם גורמים הורמונליים?
עוד סיבה להופעת פיגמנטציה בפנים יכולה להיות קשורה לגורמים הורמונליים. אלו גורמים שקשורים למצבים כגון:
• צריכת תרופות מרשם מסוימות
• מתח נפשי
• צריכת תכשירים לשימוש מקומי
• שימוש לא נכון במוצרים קוסמטיים
• ריפוי פצע ברקמת העור.
לא רבים יודעים זאת, אך תהליך הריפוי של פצע או דלקת גורר לעיתים הופעות קמטים ולכן הוא מחייב טיפול יסודי יותר. בנוסף, מתח נפשי מעלה את הסיכוי להופעת כתמים על העור וכך גם שימוש לא נכון או שימוש-יתר במוצרים קוסמטיים שחודרים לשכבות העור העמוקות.

כל מה שצריך לדעת על מלזמה
מלזמה, שנקראת גם "מסכת הריון", היא תופעה שבה נוצרים כתמים על הפנים בגלל השפעות הורמונליות על נשים. השפעות אלו באות לידי ביטוי בצורות שונות והן שכיחות אצל נשים בהריון ונשים שנוטלות גלולות למניעת הריון. מלזמה משפיעה על נשים בגיל הפוריות בכל רחבי העולם אך היא שכיחה אצל נשים עם צבע עור כהה. כמו כן, יש שכיחות גבוהה יותר של מלזמה באזורים החשופים לאור השמש.

למה מלזמה גורמת להופעת כתמים על הפנים?
מלזמה גורמת להופעת כתמים על הפנים בגלל השילוב בין אסטרוגן וקרינת UV של אור השמש. עם זאת, חשוב להביא בחשבון שהופעת הכתמים עשויה להיות קבועה או להופיע שוב בהריונות הבאים. רוב התופעות ההורמונליות מפסיקות מעצמן בסוף ההריון או בהפסקת נטילת תוספים ותרופות. הבעיה היא שהמצב עצמו עשוי להימשך עד 5 שנים לאחר ההריון והפסקת השימוש בתרופות, מה גם שברגע שמזלמה מתבטאת בעור עולים הסיכויים לכך שהיא תופיע שוב בעתיד.

שליטה בכתמים על עור הפנים
המדע המודרני מאפשר לשלוט בצורה אפקטיבית יחסית בתדירות ובשכיחות הופעת כתמים על עור הפנים. התמודדות עם פיגמנטציה מחייבת התייעצות עם אנשי מקצוע והכי חשוב לערב רופא עור כבר בשלבים הראשונים של התופעה. בעזרת רופא עור ניתן להתמקד בפתרון יעיל שמביא בחשבון את הסיבות להופעת הכתמים. זאת ועוד, רופאי עור יכולים ללוות גברים ונשים במעקב אחר הופעת כתמים חדשים על עור הפנים ובמקומות אחרים בגוף.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה